پارتیشن بندی اداری چست؟

یازار :

+0 به یه ن

پارتیشن بندی اداری وسیله ای است برای تقسیم بندی و جداسازی فضاهای بزرگ و  کابردی سازی محیط کار. 

یکی از روش های تفکیک فضا به خصوص در محیط اداری استفاده از پارتیشن است. پارتیشن بندی اداری فضای کاری را به چند قسمت مجزا تقسیم می کند که این کار باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در میان کارکنان خواهد شد.

پارتیشن بندی اداری با مرتب سازی محیط،  فضاهای متفاوتی ایجاد کرده و آلودگی صوتی را کاهش می دهد. 

بررسی انواع پارتیشن اداری و کاربرد آن

دو دسته پارتیشن بندی اداری وجود دارد، پارتیشن های ثابت و متحرک. پارتیشن ثابت به وسیله پیچ و مهره به زمین فیکس می شود و معمولاً این نوع پارتیشن برای استحکام بیشتر تا سقف ثابت می شوند. ولی نوع متحرک همانطور که اسم آن مشخص است قابل حمل و جابجایی می باشد.

پارتیشن های ثابت معمولاً در فضاهای تجاری-اداری استفاده می شوند ولی نوع متحرک آن به علت قابلیت جابجایی در فضاهای مختلفی مانند مساجد، مساکن، فضاهای اداری، بیمارستان‌ها و نمایشگاه‌ها قابل استفاده است. 

پارتیشن بندی اداری و پارتیشن اداری

اصول طراحی در فضای اداری با پارتیشن بندی اداری

اصول طراحی پارتیشن بندی اداری برای هر فضایی دارای قوانین منحصر به فردی می باشد؛ به عنوان مثال برای طراحی پارتیشن اداری که نیازمند محیطی آرام و به دور از سر و صداست، معمولاً تمهیدات لازم برای عایق صوتی با پارتیشن های دوجداره ایجاد می شود. ضروری است که طراحی و نصب پارتیشن توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود.

 اگر شما زمان کافی برای تقسیم بندی فضای کاریتان ندارید و می خواهید علاوه بر جداسازی، فضایی زیبا و چشمگیر داشته باشید، ما پارتیشن تک جداره اداری فریم لس را به شما پیشنهاد می دهیم؛ که نسبت به پارتیشن های دیگر زمان کمتری در اجرا و تولید را به خود اختصاص داده است و به دلیل اینکه در ساخت پارتیشن شیشه ای درصد شیشه بیشتر است، نور بیشتری را در محیط خواهید داشت.

اگر مکانی استیجاری دارید و قصد جابجایی پارتیشن را به محل دیگری دارید، از پارتیشن ام دی اف استفاده کنید زیرا پارتیشن ام دی اف را می توان  بعد از نصب از هم جدا نمود و به مکان دیگری منتقل کرد. ولی پارتیشن شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه سکوریت، امکان برش را ندارد و فقط برای همان مکان تولید می گردد.​

در مکان هایی مثل اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس که نیازمند عایق صدا می باشند، استفاده از پارتیشن دوجداره اداری بهترین گزینه می باشد. پارتیشن دوجداره دارای دو نوع پارتیشن دوجداره با فریم آلومینیومی و پارتیشن دوجداره ام دی اف می باشد؛ که در هر دو نوع می توان از پرده کرکره نیز در صورت نیاز استفاده کرد.​

 

طراحی اداری

مزایای استفاده از پارتیشن مدرن در طراحی اداری

  • افزایش تمرکز

بهبود بهره وری کارکنان برای رشد یک کسب و کار موفق ضروری است. سیستم های پارتیشن اداری مدرن، روشی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای افزایش تمرکز کارمندان است.

  • افزایش حریم خصوصی

افرادی که به دنبال داشتن محیط کاری امن و به دور از هرگونه سر و صدایی هستند، بهترین راهکار استفاده از پارتیشن اداری است.

  • دسترسی به نور طبیعی

پارتیشن اداری مدرن، دسترسی به نور طبیعی را بهبود می بخشد. پژوهشی نشان داده که کارایی یک نیروی کار با قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، به طور متوسط تا 16 درصد بالاتر می رود. پارتیشن اداری شیشه ای بدون ایجاد محدودیت دسترسی به نور طبیعی، یک دفتر خصوصی ایجاد می کند. پارتیشن های شیشه ای می تواند حریم خصوصی را حتی با طرح های مختلف و تغییرات مختلف تقویت کنند. اگر فضای بیرونی خوبی وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که همه افراد به راحتی به یک پنجره دسترسی دارند.

  • افزایش گردش جریان هوا

درجه حرارت مناسب محیط اداری برای راحتی کارکنان شما ضروری است. اگر محیط زیاد سرد باشد شاید احساس هوشیاری بیشتری کنند، اما قطعا ناراحت هستند، و اگر خیلی گرم باشند کاملا توانایی کار خود را از دست می‌دهند. دمای ایده آل بین 21 تا 23 درجه سانتیگراد است و برای حفظ این دمای مطلوب، گردش جریان هوا ضروری است. 

پارتیشن اداری مدرن برای دفاتری که نیاز به تقویت جریان هوا دارند مناسب هستند.کیفیت هوا همچنین می تواند بر توانایی ما در تمرکز و تفکر واضح تأثیر بگذارد.

پارتیشن پرچین فضای دلخواه شما را ترسیم می کند.

ما با چهار راه حل برای انتخاب درست از پارتیشن اداری، با پارتیشن شیشه ای اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره شما را راهنمایی و فضایتان را کاربردی می کنیم.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پارتیشن اداری برای تفکیک محیط بهترین، آسان ترین و سریع ترین تکنیک است و می تواند نیازهای شما و پرسنل را پاسخگو باشد؟

پارتیشن اداری در طرح های مختلف مناسب برای فضای شما طراحی، تولید و اجرا می شود و محیط شما را با کارکنان تطبیق می دهد.

شرکت پارتیشن پرچین مناسب با هر سلیقه ای پارتیشن طراحی کرده و با استفاده از با کیفیت ترین مواد اولیه رضایت کارفرما را جلب می کند.

شرکت بین المللی پرچین ، با استفاده از مهندسین متخصص و آشنا با دانش فنی روز دنیا، برای سازمان هایی که به دنبال طراحی واحد اداری و بهره وری از محیط کار خود هستند ، ایده پردازی کرده و کاربردی ترین پروژه ها را اجرا کرده است.

در حال حاضر شرکت پرچین، به عنوان یکی از تولید کنندگان و مجریان پارتیشن اداری ارزان ، طراحی واحدهای اداری را به شکل حرفه ای عرضه و اجرا می نماید. 

قیمت پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن اداری هم بسته به نوع  سفارش مشتری  و هم با توجه به جنس آن متفاوت است. پارتیشن ها با استفاده از مواد متنوعی مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم طراحی و ساخته خواهند شد.

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر قیمت پارتیشن اداری اثر بگذارد؛ امکانات جانبی پارتیشن مورد نظر است. به عنوان مثال بعضی از پارتیشن های دو جداره به گونه ای طراحی می شوند که فضای خالی بین پانل ها بتواند نقش کمد را ایفا شود؛ پس می توان انتظار داشت که قیمت این نوع پارتیشن ام دی اف با یک پارتیشن ام دی افی ساده فرق خواهد داشت 


  • [ ]